Poslední aktualizace scénáře:
Finál Pisty a Lucka (14.11.)
- Scéna: Krčma (Neumím, Intro)
- plná krčma, stoly, židle, na stolech jídlo, chleba, klobásy, víno, jablka, ořechy, pivo, víno, lavice obsazeny, zábava v plném proudu, lide se baví, drží, postávají u zdí, chodí dovnitř, ven….
- podscénky:
- zamilovaný pár se drží za ruce, kouká do očí, šeptají si, popíjí ze sklenic
- pár chasníků hraje karty, baví se, připíjí
- pár chasníků hraje v kostky, fandí jim jejich milé
- mnich se šlechticem v družném rozhovoru, popíjí, večeří, co hrdlo ráčí
- vnadná vesničanka (ex-markytánka Lucinka) sedí na klíně chasníka, svádí ho
- pomocnice připravují jídlo a nalívají pivo, víno vodu do džbánu pro krčmářku
- krčmářka obsluhuje, proplétá se mezi stoly, prospěvuje si, interakce s hosty , někdo ji chce plácnout , vyhne se, smích pro ostatní…
- Scéna: Krčma (Neumím)
- vchází Erazim – v civilu, rozhlíží se po životě v krčmě , zastaví se v rohu , pohledem ještě jednou přejede krčmu a zaměří se na zamilované páry (mladé, starší) a přechází do kostýmu
- démoni se procházejí v krčmě mezi hosty , ovlivňují přítomné v hříšné jednání, Lee Lou je sleduje a napravuje jejich činy, viz.:
- zamilovaný pár, démon/démoni se objeví za párem , každý z páru nebo jen jeden se začne zajímat a flirtovat s cizím protějškem
- dva chasníci hrající v kostky a bavící se, se začnou hádat, postrkovat
- mnich se začne cpát jídlem a pitím, pivo mu teče po bradě, skoro se dusí
- šlechtic začne přepočítávat peníze a dohadovat se s hostinskou
- Lee Lou se postupně dotýká postižených a navrací jejích chování k normálu …a vyhání démony pryč
- Scéna: Krčma (Intro)
- Eskalace atmosféry vedoucí k bitce:
- šlechtic (chasnik) se pokusí stáhnout hostinskou na klín, ta mu vyleje půllitr do obličeje
- pár chasníkú si začne poměřovat svaly, končí postrkováním a malou rvačkou
- pár chasníkú hrající v kostky se začne hádat o falešnou kostku, eskaluje v bitku
- mnich si bere klobásu/ stehno a utíká se schovat pod stůl, stehno dává do pusy a rukou šátrá zpoza stolu po lahvi/sklenici vína
- šlechtic sbírá váček s penězi , a snaží se schovat pod sukní nebo za vesničanky/ek
- Eskalace atmosféry vedoucí k bitce:
- Scéna: Krčma (Intro)
- Finální bitka, Pisty a Milan, hrajeme karty, využije bitky chasníků, Pisty koukne, co se děje, zkusí zahrát falešnou kartu, uvidí ho -> bitka
- na pozadí stále probíhá interakce i ostatních, někdo utíká ven, někdo se hrne ke zdi
- objeví se LeeLou a oba nás sejme
- Scéna: Před krčmou / u kostela
- neuměl jsem zatím přenést z Pistyho podkladů
- Scéna: Démoni versus Erazim (Neumím)
- Erazim vychází z krčmy pronásledován démony, kteří se perou o jeho duši
- objevuje se Lee L ., světlo- které odhání démony id Erazima (gesto LL), ti mizí ve tmě
- ale vzdorují a Lee L. to stojí energii
- Scéna: Démoni vs. Lee Lou (Intro)
- dva mrtví chasníci z hospody se objevují v podobě démonů před krčmou a vrhají se na Lee Lou
- dav z hospody vyjde a sleduje souboj
- souboj Lee Lou, ona postupně poráží oba démony, slavící vesničané připíjejí, objímají se…
- Scéna: Kostel (Neumím)
- Erazim s LeeLou vchází do kostela
- LeeLou se opožďuje, kouř, světlo
- Erazim se dívá vzhůru –> začátek Neumím:
- refrén – lidé vcházejí do kostela, ženy, muži každý na jednu polovinu
- druhá sloka + refrén – prostřihy do krčmy, vzájemnost lidí, páry, doteky rukou
- sólo Pavel – záběr na mužskou část sboru
- sólo Kačka – záběr na ženskou část sboru
- refrén a zbytek – záběr na sbor, svíčky, interakce, promíchání sboru, pohyb do rytmu všichni markyrovat zpěv refrénu
Finál Vašek (20.11.)
- Doplňky Václava Trnky ke scénkám, které napsal Pisty a Lucka
- Všechno budeme korigovat na místě:
- Určitě neuděláme vše, co je napsáno, ale časově dodržíme přechod z hospody do kostela, kde bude nejvíc lidí.
- Je možné upravit scénky dle možností prostorů.
- Přijedu na Kuklov po 13.00 a udělám si pár dronových záběrů. Pak se věnuji přípravě.
- Všechno budeme korigovat na místě:
- Doplňky Václava Trnky k technice které šéfuje Daneček Trnka
- Světla:
- svícení bude podobné již provedenému natáčení
- kostel tedy cca 6 hlav z podhledu na stěny a cca 2 hlavy na nasvícení davu
- většina svícení bude 3200 K do teplé barvy, stěny můžou být do chladné
- Při natáčení kapely může lehce blikat.
- Kouř nevím jak tam vyjde, bude zima a jestli se tam udrží to uvidíme na místě.
- V hospodě taky kouř, ale tady to nepřehánět ať něco vidíme.
- svícení bude podobné již provedenému natáčení
- Zvuk:
- stačí jeden odposlech s BT a spustit píseň. Neumím bude celá několikrát a z intra jen část Mariáš …
- Světla:
- Záběry pro scénku KRČMA od cca 15.00:
- Detaily – jídlo, korbely, klobásy – lidé už sedí za stoly
- Polocelky jídlo a lidé – odebírání z talíře, čehokoliv, zvedání korbele – korbelů
- Různé záběry hospody – louče, průhledy přes lidi, stoly apod.
- Potud můžeme v jakémkoliv obsazení stačí cca 6-8 lidí.
- Záběry podle napsaných scének Pistym od cca 15.30-16.00:
- Démoni musí být nějak zvýrazněni – oblečením ?
- barvou třeba kápě, apod.
- Démoni budou zrozeni na místě v hospodě stop trikem
- třeba dva opilý mají hlavy na stole
- spí a z nich vyjdou oni dva „jako duchové“ dvojexpozicí a začnou dělat „bordel“
- stativový záběr to bude s přípravou
- domluvíme na místě
- Lee Lou by měla být výrazně oblečena aby bylo cítit „můzu“.
- domluvíme na místě její úkol.
- Démoni musí být nějak zvýrazněni – oblečením ?
- Scénky před krčmou bych situoval spíš ke vstupu do hospody ať zevnitř tak zvenku
- venku tma uvnitř šero – vyzkoušíme stop trik na dveře kde projde sám Erazim a pak démoni a dvojexpozicí je odeženeme
- prostřih bude na Lee Lou, která bude bojovat pohledem případně pohybem rukou
- v hospodě ji nikdo neuvidí, nikdo si jí nevšímá, jen Erazim a Lee Lou o sobě vědí a démoni se rozplynou
- George v podstatě aby se nemusel extra převlékat stačí aby měl černý hábit, či jak se to jmenuje
- měl ho třeba u srn na svahu.
- potřebuji ho spíše jako zpěváka zpívajícího i koukajícího …
- Kapela bude v civilu po davu v kostele hrát sama včetně George.
- počítejme 2x – 3x sjetí songu NEUMÍM
- v hospodě zpěv ne, pokud by byl čas tak v prázdné ….
Archiv překonaných myšlenek:
Autoři původních scének
- První scéna: hospoda (autor Pisty a Milánek)
- Druhá scéna: bitka před hospodou (autor Pisty a Milánek)
- Třetí scéna: příchod LeeLou a Erazima (autor Pisty a Milánek)
- Přechod mezi hospodou a kostelem (autor Lucka a Klárka)
Scéna: Hospoda
- První scéna: „hospoda„
- popis místa:
- místnost se slámou na podlaze i na stolech
- v místnosti hoří krb nebo imitace
- dřevěné lavice, židle
- přehozené kožešiny, látky ala ubrus
- na stolech džbány, keramické, dřevěné korbele, cínové talíře, dřevěné misky, dřevěné lžíce, nože, zelené sklo, karafa, sklenice
- jídlo, chleba, kaše, kuře, voda, víno, pivo….
- obsazení:
- šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
- mnich
- šlechtic
- hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
- sedláci, ženy, dívky
- interakce:
- šenkýřka tančí, proplouvá hostincem, roznáší jídlo, nalévá hostům:
- jeden se jí pokusí plácnout přes zadek, elegantně se vyhne
- dvě možnosti:
- vyleje vodu .. do tváře, na hlavu dotyčnému
- dá mu facku – za veselí ostatních
- mnich sedí se šlechticem, cpe se, pije, vino mu teče po bradě (zelené sklo), šlechtic má na lavici položený meč, kontroluje si váček s penězi
- jednotlivé dvojice jí, pijí, baví se
- zbytek hospody zatím se zájmem a zábavou sleduje
- během strkanice vypadne falešná karta a kostky na zem
- začátek eskalace vztajového napětí:
- prohrávající v kartách, či kostkách
- gestikulace , urážení, obviňování, začne malá strkanice
- veselí ostatních, ale začátek boje
- první dva souboje:
- cíl je dostat během potyčka dva protestující hráče před hospodu…
- představu mám, konzultace a postavení soubojů proběhne s Milanem
- Osazenstvo hospody se v panice rozuteče ke zdem hospody, co nejdále od konfliktu:
- ženské vřískají
- mnich bere kus masa a klidí se pod stůl, kde jí a modlí se
- šlechtic bere meč a váček a schovává se za davem (ženskými) v rohu nebo u zdi
- šenkýřka tančí, proplouvá hostincem, roznáší jídlo, nalévá hostům:
Scéna: Bitka před hospodou
- Druhá scéna: „bitka před hospodou„
- popis místa:
- otevřené dveře od hospody
- světlo z místnosti dopadá před
- část osazenstvo hospody je zvědavá a sleduje rvačku
- louče k osvětlení scény
- otevřené dveře od hospody
- obsazení:
- šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
- mnich
- šlechtic
- hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
- sedláci, ženy, dívky
- interakce:
- rabiáti vyhodí dva hráče z hospody:
- ti se roztřeseně staví na nohy
- dav tvoří půlkruh a zděšeně a zvědavě se dívá, co se bude dít
- rabiáti se mění na démony:
- brutálně vraždí ony dva hráče
- během toho přichází pět klasiků, kteří se připletou k rvačce a jsou davem využiti jako překážka:
- jsou popostrčeni na démony
- zatímco dav se v naprosté hrůze rozprchává pryč
- jedna bitka, zavraždění dvou hráčů – strnulí hrůzou
- likvidace klasiků (opět po konzultaci s Milanem)
- rabiáti vyhodí dva hráče z hospody:
Scéna: Příchod LeeLou a Erazima
- Třetí scéna: „příchod LeeLou a Erazima“
- popis místa:
- na místě leží mrtvoly dvou vesničanů a pěti muzikantů
- osazenstvo hospody utíká pryč
- démoni se rozhlížejí, přemýšlí, jak by pokračovali
- objevuje se světlo a zjeví se hořící kříž
- obsazení:
- šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
- mnich
- šlechtic
- hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
- sedláci, ženy, dívky
- interakce:
- zjeví se světlo a kouř, z kterého vychází LeeLou a Erazim
- LeeLou kráčí k démonům:
- postaví se před ně
- navzájem se chvíli pozorují
- nastává souboj LeeLou a démonů, jejich zničení (opět konzultace s Milánkem)
- Erazim se obrátí k prchajícím, zastaví je a gesty uklidní situaci:
- společně se modlí během souboje
- modlitbou podporují LeeLou
- mohou společně klečet
- Po porážce démonů:
- Erazim dojde k LeeLou a všichni společně (včetně mrtvých/oživených ???) vcházejí společně do kostela
- Erazim nese kříž, který by před démony vzplál nebo bude už kříž stát a při příchodu Erazima a LeeLou vzplane)
Meziscéna: Hospoda napojená na kostel
- Meziscéna: „hospoda napojená na kostel“
- Ahoj….pochopily jsme dobře, že to má být krátké zjevení „anděla“ v bílém….lehké tajemné nadpřirozeno…?
- Možná jakoby zvaní světla kolem anděla do kostela….když tam za ním přijdou, rozplyne se…
- Mohla by se zjevil ve tmě mezi lidma a lákat je dovnitř, šli by za světlem
Update scénáře ze dne 3.11.2025
- Update scénáře 3.11.2025
- Motto příběhu natáčení v kostele:
- „Vykročíš-li lásky cestou, procitneš s tajemstvím“
- Místo zůstává
- Aranžmá stejné
- Mění se nálada
- děj nemá sloužit k eskalací násilí, ale naopak ukazovat krásu života, souznění lidí, lásku ženy a muže
- „Vykročíš-li lásky cestou, procitneš s tajemstvím“
- Vše v intencích středověkého vnímání lásky k ženě Panně Marií
- nechci aby z toho vyzněla hippie párty
- 1. scéna:
- Interiér, George zpívá uvnitř „…usínám sám „
- kontrast – pohled do krčmy, interakce lidí, povídání, společná večeře, přípitek, objetí, políbení, květina….(Různé věkové kategorie – tím lépe)
- „…neumím bránit touhám svým „ tady možnost ukázání konfliktu , představu mám odkazovat na Boží přikázání, šlechtic – chamtivost, smilstvo, mnich – obžerství , hazard – tady se můžeme objevit již jako démoni vnitřní démoni Erazima -;
- holdujeme kostkám, kartám, alkoholu…můžeme se i proplétat mezi lidmi a na chvilku je nakazit naší přítomnosti – začne pokukovat po jiné, da si alkohol, zkusit sebrat peníze …pod.)
- Erazim je mnich a jeho touha bojuje v intencích těchto kategorií
- Stejně tak se může objevovat i LeeLou a lidí vracet zpátky do lásky…všechno jen na základě pohledů, letmého dotyku….
- 2. scéna:
- lidí vyjdou pokojně ven a míří do kostela , démoni se mezi nimi proplétají a míří k sobě
- boj démonů „ něco mezi markýrováním souboje a scénickým tancem opravdu jen naznačení, roztržení oblečení…
- zjevení se světla LL, a démoni mizí, rozplynou se
- Cca koresponduje s textem „..Vězněm v cele stísněné Já cítila se být, Dnes vím jak svou bránu otevřít..“
- 3. scéna:
- Světlo- LL prochází davem, poté dav lidí směřující do kostela a omámený Erazim, jehož démoni se rozplynuly je následuje, až dojde k LL…
- Vcházejí do kostela s lidmi za zády
- Tady dvě možnosti – záběr na muzikanty, sbor – který je dirigován a zpívá refrén. A hlavní aktéry u kříže.
- nebo jen na hlavní aktéry Erazima a LL, vše ostatní jen ve stínu za nimi.
- Hospoda pestrá, barevná
- Kostel – neutrální barvy, vynikl kontrast bílé LL a tmavého Erazima
- Motto příběhu natáčení v kostele:

