KUKLOV 24.11.

Finál Pisty a Lucka (14.11.)
  • Scéna: Krčma (Neumím, Intro)
    • plná krčma, stoly, židle, na stolech jídlo, chleba, klobásy, víno, jablka, ořechy, pivo, víno, lavice obsazeny, zábava v plném proudu, lide se baví, drží, postávají u zdí, chodí dovnitř, ven….
    • podscénky:
      • zamilovaný pár se drží za ruce, kouká do očí, šeptají si, popíjí ze sklenic
      • pár chasníků hraje karty, baví se, připíjí
      • pár chasníků hraje v kostky, fandí jim jejich milé
      • mnich se šlechticem v družném rozhovoru, popíjí, večeří, co hrdlo ráčí
      • vnadná vesničanka (ex-markytánka Lucinka) sedí na klíně chasníka, svádí ho
      • pomocnice připravují jídlo a nalívají pivo, víno vodu do džbánu pro krčmářku
      • krčmářka obsluhuje, proplétá se mezi stoly, prospěvuje si, interakce s hosty , někdo ji chce plácnout , vyhne se, smích pro ostatní…
  • Scéna: Krčma (Neumím)
    • vchází Erazim – v civilu, rozhlíží se po životě v krčmě , zastaví se v rohu , pohledem ještě jednou přejede krčmu a zaměří se na zamilované páry (mladé, starší) a přechází do kostýmu
    • démoni se procházejí v krčmě mezi hosty , ovlivňují přítomné v hříšné jednání, Lee Lou je sleduje a napravuje jejich činy, viz.:
      • zamilovaný pár, démon/démoni se objeví za párem , každý z páru nebo jen jeden se začne zajímat a flirtovat s cizím protějškem
      • dva chasníci hrající v kostky a bavící se, se začnou hádat, postrkovat
      • mnich se začne cpát jídlem a pitím, pivo mu teče po bradě, skoro se dusí
      • šlechtic začne přepočítávat peníze a dohadovat se s hostinskou
    • Lee Lou se postupně dotýká postižených a navrací jejích chování k normálu …a vyhání démony pryč
  • Scéna: Krčma (Intro)
    • Eskalace atmosféry vedoucí k bitce:
      • šlechtic (chasnik) se pokusí stáhnout hostinskou na klín, ta mu vyleje půllitr do obličeje
      • pár chasníkú si začne poměřovat svaly, končí postrkováním a malou rvačkou
      • pár chasníkú hrající v kostky se začne hádat o falešnou kostku, eskaluje v bitku
      • mnich si bere klobásu/ stehno a utíká se schovat pod stůl, stehno dává do pusy a rukou šátrá zpoza stolu po lahvi/sklenici vína
      • šlechtic sbírá váček s penězi , a snaží se schovat pod sukní nebo za vesničanky/ek
  • Scéna: Krčma (Intro)
    • Finální bitka, Pisty a Milan, hrajeme karty, využije bitky chasníků, Pisty koukne, co se děje, zkusí zahrát falešnou kartu, uvidí ho -> bitka
    • na pozadí stále probíhá interakce i ostatních, někdo utíká ven, někdo se hrne ke zdi
    • objeví se LeeLou a oba nás sejme
  • Scéna: Před krčmou / u kostela
    • neuměl jsem zatím přenést z Pistyho podkladů
  • Scéna: Démoni versus Erazim (Neumím)
    • Erazim vychází z krčmy pronásledován démony, kteří se perou o jeho duši
    • objevuje se Lee L ., světlo- které odhání démony id Erazima (gesto LL), ti mizí ve tmě
    • ale vzdorují a Lee L. to stojí energii
  • Scéna: Démoni vs. Lee Lou (Intro)
    • dva mrtví chasníci z hospody se objevují v podobě démonů před krčmou a vrhají se na Lee Lou
    • dav z hospody vyjde a sleduje souboj
    • souboj Lee Lou, ona postupně poráží oba démony, slavící vesničané připíjejí, objímají se…
  • Scéna: Kostel (Neumím)
    • Erazim s LeeLou vchází do kostela
    • LeeLou se opožďuje, kouř, světlo
    • Erazim se dívá vzhůru –> začátek Neumím:
      • refrén – lidé vcházejí do kostela, ženy, muži každý na jednu polovinu
      • druhá sloka + refrén – prostřihy do krčmy, vzájemnost lidí, páry, doteky rukou
      • sólo Pavel – záběr na mužskou část sboru
      • sólo Kačka – záběr na ženskou část sboru
      • refrén a zbytek – záběr na sbor, svíčky, interakce, promíchání sboru, pohyb do rytmu všichni markyrovat zpěv refrénu
Finál Vašek (20.11.)
  • Doplňky Václava Trnky ke scénkám, které napsal Pisty a Lucka
    • Všechno budeme korigovat na místě:
      • Určitě neuděláme vše, co je napsáno, ale časově dodržíme přechod z hospody do kostela, kde bude nejvíc lidí.
      • Je možné upravit scénky dle možností prostorů.
      •  Přijedu na Kuklov po 13.00 a udělám si pár dronových záběrů. Pak se věnuji přípravě.
  • Doplňky Václava Trnky k technice které šéfuje Daneček Trnka
    • Světla:
      • svícení bude podobné již provedenému natáčení
        • kostel tedy cca 6 hlav z podhledu na stěny a cca 2 hlavy na nasvícení davu
        • většina svícení bude 3200 K do teplé barvy, stěny můžou být do chladné
      • Při natáčení kapely může lehce blikat.
      • Kouř nevím jak tam vyjde, bude zima a jestli se tam udrží to uvidíme na místě.
      • V hospodě taky kouř, ale tady to nepřehánět ať něco vidíme.
    • Zvuk:
      • stačí jeden odposlech s BT a spustit píseň. Neumím bude celá několikrát a z intra jen část Mariáš …
  • Záběry pro scénku KRČMA od cca 15.00:
    • Detaily – jídlo, korbely, klobásy – lidé už sedí za stoly
    • Polocelky jídlo a lidé – odebírání z talíře, čehokoliv, zvedání korbele – korbelů
    • Různé záběry hospody – louče, průhledy přes lidi, stoly apod.
    • Potud můžeme v jakémkoliv obsazení stačí cca 6-8 lidí.
  • Záběry podle napsaných scének Pistym od cca 15.30-16.00:
    • Démoni musí být nějak zvýrazněni – oblečením ?
      • barvou třeba kápě, apod.
    • Démoni budou zrozeni na místě v hospodě stop trikem
      • třeba dva opilý mají hlavy na stole
      • spí a z nich vyjdou oni dva „jako duchové“ dvojexpozicí a začnou dělat „bordel“
      • stativový záběr to bude s přípravou
        • domluvíme na místě
    • Lee Lou by měla být výrazně oblečena aby bylo cítit „můzu“.
      • domluvíme na místě její úkol.
  • Scénky před krčmou bych situoval spíš ke vstupu do hospody ať zevnitř tak zvenku
    • venku tma uvnitř šero – vyzkoušíme stop trik na dveře kde projde sám Erazim a pak démoni a dvojexpozicí je odeženeme
    • prostřih bude na Lee Lou, která bude bojovat pohledem případně pohybem rukou
    • v hospodě ji nikdo neuvidí, nikdo si jí nevšímá, jen Erazim a Lee Lou o sobě vědí a démoni se rozplynou
  • George v podstatě aby se nemusel extra převlékat stačí aby měl černý hábit, či jak se to jmenuje
    • měl ho třeba u srn na svahu.
    • potřebuji ho spíše jako zpěváka zpívajícího i koukajícího …
  • Kapela bude v civilu po davu v kostele hrát sama včetně George.
    • počítejme 2x – 3x sjetí songu NEUMÍM
  • v hospodě zpěv ne, pokud by byl čas tak v prázdné ….

Archiv překonaných myšlenek:
Autoři původních scének
  1. První scéna: hospoda (autor Pisty a Milánek)
  2. Druhá scéna: bitka před hospodou (autor Pisty a Milánek)
  3. Třetí scéna: příchod LeeLou a Erazima (autor Pisty a Milánek)
  4. Přechod mezi hospodou a kostelem (autor Lucka a Klárka)
Scéna: Hospoda
  • První scéna: „hospoda
  • popis místa:
    • místnost se slámou na podlaze i na stolech
    • v místnosti hoří krb nebo imitace
    • dřevěné lavice, židle
    • přehozené kožešiny, látky ala ubrus
    • na stolech džbány, keramické, dřevěné korbele, cínové talíře, dřevěné misky, dřevěné lžíce, nože, zelené sklo, karafa, sklenice
    • jídlo, chleba, kaše, kuře, voda, víno, pivo….
  • obsazení:
    • šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
    • mnich
    • šlechtic
    • hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
    • sedláci, ženy, dívky
  • interakce:
    • šenkýřka tančí, proplouvá hostincem, roznáší jídlo, nalévá hostům:
      • jeden se jí pokusí plácnout přes zadek, elegantně se vyhne
      • dvě možnosti:
        • vyleje vodu .. do tváře, na hlavu dotyčnému
        • dá mu facku – za veselí ostatních
    • mnich sedí se šlechticem, cpe se, pije, vino mu teče po bradě (zelené sklo), šlechtic má na lavici položený meč, kontroluje si váček s penězi
    • jednotlivé dvojice jí, pijí, baví se
    • zbytek hospody zatím se zájmem a zábavou sleduje
    • během strkanice vypadne falešná karta a kostky na zem
    • začátek eskalace vztajového napětí:
      • prohrávající v kartách, či kostkách
      • gestikulace , urážení, obviňování, začne malá strkanice
    • veselí ostatních, ale začátek boje
    • první dva souboje:
      • cíl je dostat během potyčka dva protestující hráče před hospodu…
      • představu mám, konzultace a postavení soubojů proběhne s Milanem
    • Osazenstvo hospody se v panice rozuteče ke zdem hospody, co nejdále od konfliktu:
    • ženské vřískají
    • mnich bere kus masa a klidí se pod stůl, kde jí a modlí se
    • šlechtic bere meč a váček a schovává se za davem (ženskými) v rohu nebo u zdi
Scéna: Bitka před hospodou

  • Druhá scéna: „bitka před hospodou
  • popis místa:
    • otevřené dveře od hospody
      • světlo z místnosti dopadá před
    • část osazenstvo hospody je zvědavá a sleduje rvačku
      • louče k osvětlení scény
  • obsazení:
    • šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
    • mnich
    • šlechtic
    • hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
    • sedláci, ženy, dívky
  • interakce:
    • rabiáti vyhodí dva hráče z hospody:
      • ti se roztřeseně staví na nohy
      • dav tvoří půlkruh a zděšeně a zvědavě se dívá, co se bude dít
    • rabiáti se mění na démony:
      • brutálně vraždí ony dva hráče
      • během toho přichází pět klasiků, kteří se připletou k rvačce a jsou davem využiti jako překážka:
        • jsou popostrčeni na démony
        • zatímco dav se v naprosté hrůze rozprchává pryč
        • jedna bitka, zavraždění dvou hráčů – strnulí hrůzou
      • likvidace klasiků (opět po konzultaci s Milanem)
Scéna: Příchod LeeLou a Erazima
  • Třetí scéna: „příchod LeeLou a Erazima“
  • popis místa:
    • na místě leží mrtvoly dvou vesničanů a pěti muzikantů
    • osazenstvo hospody utíká pryč
    • démoni se rozhlížejí, přemýšlí, jak by pokračovali
    • objevuje se světlo a zjeví se hořící kříž
  • obsazení:
    • šenkýřka (sukně, živůtek, pásek, hadr….)
    • mnich
    • šlechtic
    • hráči karet a kostek (dva z hráčů jsou budoucí démoni)
    • sedláci, ženy, dívky
  • interakce:
    • zjeví se světlo a kouř, z kterého vychází LeeLou a Erazim
    • Po porážce démonů:
      • Erazim dojde k LeeLou a všichni společně (včetně mrtvých/oživených ???) vcházejí společně do kostela
      • Erazim nese kříž, který by před démony vzplál nebo bude už kříž stát a při příchodu Erazima a LeeLou vzplane)

Meziscéna: Hospoda napojená na kostel

  • Meziscéna: „hospoda napojená na kostel“
    • Ahoj….pochopily jsme dobře, že to má být krátké zjevení „anděla“ v bílém….lehké tajemné nadpřirozeno…?
    • Možná jakoby zvaní světla kolem anděla do kostela….když tam za ním přijdou, rozplyne se…
    • Mohla by se zjevil ve tmě mezi lidma a lákat je dovnitř, šli by za světlem
Update scénáře ze dne 3.11.2025

  • Update scénáře 3.11.2025
    • Motto příběhu natáčení v kostele:
      • „Vykročíš-li lásky cestou, procitneš s tajemstvím“
        • Místo zůstává
        • Aranžmá stejné
        • Mění se nálada
          • děj nemá sloužit k eskalací násilí, ale naopak ukazovat krásu života, souznění lidí, lásku ženy a muže
    • Vše v intencích středověkého vnímání lásky k ženě Panně Marií
      • nechci aby z toho vyzněla hippie párty
    • 1. scéna:
      • Interiér, George zpívá uvnitř „…usínám sám „ 
      • kontrast – pohled do krčmy, interakce lidí, povídání, společná večeře, přípitek, objetí, políbení, květina….(Různé věkové kategorie – tím lépe) 
      • „…neumím bránit touhám svým „ tady možnost ukázání konfliktu , představu mám odkazovat na Boží přikázání, šlechtic – chamtivost, smilstvo, mnich – obžerství , hazard – tady se můžeme objevit již jako démoni vnitřní démoni Erazima -;
      • holdujeme  kostkám, kartám, alkoholu…můžeme se i proplétat mezi lidmi a na chvilku je nakazit naší přítomnosti – začne  pokukovat po jiné, da si alkohol, zkusit sebrat peníze …pod.) 
      • Erazim je mnich a jeho touha bojuje v intencích těchto kategorií
      • Stejně tak se může objevovat i LeeLou a lidí vracet zpátky do lásky…všechno jen na základě pohledů, letmého dotyku….
    • 2. scéna:
      • lidí vyjdou pokojně ven a míří do kostela , démoni se mezi nimi proplétají a míří k sobě
      • boj démonů „ něco mezi markýrováním souboje a scénickým tancem opravdu jen naznačení,  roztržení oblečení…
      • zjevení se světla LL, a démoni mizí, rozplynou se
      • Cca koresponduje s textem „..Vězněm v cele stísněné Já cítila se být, Dnes vím jak svou bránu otevřít..“
    • 3. scéna:
      • Světlo-  LL prochází davem, poté dav lidí směřující do kostela a omámený Erazim, jehož démoni se rozplynuly je následuje, až dojde k LL…
      • Vcházejí do kostela s lidmi  za zády
      • Tady dvě možnosti – záběr  na muzikanty, sbor – který je dirigován a zpívá refrén. A hlavní aktéry u kříže.
      • nebo jen na hlavní aktéry Erazima a LL, vše ostatní jen ve stínu za nimi.
      • Hospoda pestrá, barevná
      • Kostel – neutrální barvy, vynikl kontrast bílé LL a tmavého Erazima